Thursday 4 December 2014

Tips Menghalang Penyakit Jantung

Penyakit jantung adalah apa-apa gangguan Yang Mempengaruhi Keupayaan jantung berfungsi Biasanya. Jenis yang paling biasa penyakit jantung adalah penyakit arteri koronari, mana yang penyempitan atau penyumbatan arteri koronari. Sesetengah orang dilahirkan dengan kelainan (penyakit jantung kongenital). Pelbagai bentuk penyakit jantung termasuk:

ARTIKEL BERKAITAN
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Apakah Penyakit Jantung?
Penyakit kardiovaskular gambaran keseluruhan
Pembedahan aritmia di India Dengan kemudahan perubatan canggih
posterior_heart.jpg

Faktor-faktor risiko

Terdapat faktor-faktor risiko banyak penyakit jantung; ada yang diwarisi, tetapi yang lain adalah agak dikawal.

Faktor-faktor risiko yang tidak terkawal termasuk:

Sejarah keluarga penyakit jantung (terutamanya Dengan bermulanya sebelum umur 55 tahun)
diabetes mellitus
Umur (65 tahun dan ke atas)
Wanita, selepas bermulanya menopause - Secara umumnya lelaki mempunyai risiko pada usia yang awal daripada wanita, tetapi selepas putus haid, wanita mempunyai risiko yang Sama
Faktor-faktor risiko yang boleh dikawal:

merokok
Berat badan berlebihan sebanyak 30 peratus
Tekanan darah tinggi - tekanan darah tinggi
Tahap kolesterol yang tinggi (Secara khusus, kolesterol LDL yang tinggi dan kolesterol HDL rendah dan trigliserida tinggi)
gaya hidup tertekan
Gaya hidup sedentari (tidak aktif fizikal)
"Kita tahu faktor risiko Itu Muncul untuk Menggalakkan penyakit jantung," kata Michael Miller, MD, pengarah Pusat bagi Pencegahan Kardiologi di Pusat Perubatan Universiti Maryland dan Profesor Madya perubatan di University of Maryland School of Medicine. "Faktor-faktor,: seperti tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, sejarah keluarga, merokok, kencing manis - .. Mereka Telah cukup mantap faktor risiko Tetapi ada yang kongenital, bermakna Itulah orang dilahirkan dengan Kongenital mereka akan termasuk Orang Yang Risiko ada masalah dengan injap jantung mereka, dan orang yang mewarisi masalah genetik itu Menggalakkan pengerasan arteri. "

Meningkatkan Kolesterol yang Baik

Kebanyakan orang biasanya kita ambil berat tentang tahap kolesterol keseluruhan mereka, dan jumlah mereka LDL (yang "kolesterol jahat"). Tetapi dalam realiti kata Dr. Miller; tahap HDL rendah Berkait rapat juga dengan penyakit jantung koronari. Menurut artikel terkini Nya dalam Cleveland Clinic Journal of Medicine, tahap yang rendah daripada "kolesterol baik" (HDL-C) ialah lipoprotein keabnormalan PALING biasa dalam Orang dengan penyakit jantung koronari. Tahap rendah terbaik meramalkan risiko penyakit jantung, Malah Apabila Jumlah kolesterol adalah dengan kadar standard.

Kebangsaan Kolesterol Program Pendidikan mentakrifkan bacaan HDL bawah 40 sebagai faktor risiko bebas untuk penyakit jantung.

Langkah-langkah gaya hidup untuk meningkatkan paras HDL anda termasuk kehilangan berat badan, terapi dadah, dan omega-3 (minyak ikan) suplemen. Selain itu, pengambilan alkohol harian yang sederhana (kira-kira 1 hingga 2 oz sehari) boleh meningkatkan tahap HDL sebanyak 5 hingga 10 peratus

Walaupun tidak ada peluru ajaib diet yang tahap menaikkan HDL, Miller mengingatkan Dengan Itu Sekadar Menggantikan lemak karbohidrat tanpa Mengurangkan pengambilan kalori boleh menyebabkan tahap kolesterol baik jatuh sebanyak 20 peratus

Saya Juga nikmat menggunakan lemak monotaktepu, minyak zaitun dan: seperti minyak canola, sebagai pertukaran untuk lemak tepu atau karbohidrat Sama ada. Monotaktepu dan lemak politaktepu, membantu kolesterol darah yang lebih rendah Apabila digunakan sebagai ganti lemak tepu.

Tetapi yang lebih penting daripada diet dan kehilangan berat badan adalah senaman aerobik dengan kerap.

Miller Seperti Dinyatakan Dalam artikel-Nya, "senaman aerobik adalah Mungkin campur tangan gaya hidup Paling Penting untuk meningkatkan tahap HDL yang rendah." Miller berkata manfaat ini "dos yang berkaitan" - senaman aerobik yang lebih anda lakukan, pawang (seperti berlari, berjalan pantas, berenang atau berbasikal) yang lebih tinggi kolesterol yang baik akan. Dan tempoh latihan itu dan bukannya keamatan nampaknya Mempunyai Pengaruh terbesar. Kolesterol baik meningkat acerca satu miligram bagi setiap empat atau lima batu berjalan / dilindungi setiap minggu.

Ketawa dan Teh Mei Mencegah Penyakit Jantung

laughter.jpgimonomy - alat pengayaan percuma untuk laman web anda.

Perubahan gaya hidup: seperti mengurangkan berat badan, menurunkan kolesterol dan berhenti merokok mengurangkan Un faktor risiko tertentu. Tetapi adakah anda tahu Bahawa minum teh dan ketawa Mungkin juga memberi manfaat?

Maryland Pusat Jantung doktor sedang mengkaji beberapa ini Langkah-langkah pencegahan.

"Kajian kami berkisar cuba Tertinggi pemahaman yang lebih tentang bagaimana Pengaruh positif Mereka adalah penting dalam Mengurangkan kadar kejadian serangan jantung," Dinyatakan Miller.

Beliau berkata Itu dua faktor PALING perlindungan Terhadap penyakit jantung adalah tahap HDL (kolesterol baik) dan Yang Juga Boleh mengurangkan faktor tekanan,: seperti ketawa.

Malah, satu kajian terbaru oleh pakar kardiologi di Pusat Perubatan Universiti Maryland mendapati ketawa itu, Bersama Dengan rasa yang aktif lucu, boleh membantu melindungi terhadap serangan jantung. Kajian itu, yang manakah merupakan orang pertama yang ketawa Yang boleh Tandakan penyakit jantung Mencegah bantuan, mendapati orang-orang dengan penyakit jantung Itu Adakah 40 peratus kurang untuk ketawa dalam pelbagai situaciones Berbanding dengan orang yang sebaya tanpa penyakit jantung.

Kurangkan Tekanan dengan Laugh Baik

Jadi, mengapa teknik pengurangan tekanan - ketawa dalam particular-- mengurangkan risiko penyakit jantung? Untuk menjawab itu, ia Membantu tahu bagaimana Berpotensi tekanan mental boleh merosakkan hati.

"Apabila anda berada di bawah banyak tekanan terdapat bahan kimia dilepaskan Itu Itu menyebabkan tekanan darah dan kadar degupan jantung meningkat, menyebabkan platelet dan menyumbat salur bersama-sama dan semua orang-orang set-up satu siri tindak balas yang boleh meningkatkan proses plak pembentukan dan pembangunan, "kata Miller. "Oleh itu, orang-orang Yang Muncul berada di bawah banyak tekanan sepanjang masa berada di Peningkatan risiko [untuk penyakit jantung] Jika Mereka juga tidak mempunyai sejarah keluarga penyakit jantung atau jika mereka tidak mempunyai apa-apa penyakit kencing manis."


Sebaliknya, mengurangkan tekanan, dengan ketawa khususnya boleh Ada kesan yang sebaliknya.

"Kami berfikir ketawa adalah proses yang aktif dan Jun mempunyai kesan langsung yang boleh didapati atas Memperbaiki selaput Kapal darah," Dijelaskan Miller. Mengurangkan tekanan juga memberi manfaat kepada jantung dengan merendahkan tekanan darah, dan kadar jantung.

"Keupayaan untuk ketawa Boleh Ada implicaciones Penting dalam masyarakat: seperti Amerika Syarikat Di mana Kekal penyakit jantung pembunuh nombor satu," Miller Said. "Kami Tahu Bahawa bersenam, tidak merokok dan makan makanan yang rendah lemak tepu, akan mengurangkan risiko penyakit jantung. Ketawa enak Mungkin biasa Perlu dimasukkan dalam senarai tersebut."

Lain-lain kaedah pengurangan tekanan juga boleh membantu.

"Mengehadkan tekanan dalam cara Itu adalah accomplishable, Itu dont mengambil banyak masa dan mudah untuk melakukan akan membantu Pemudahcara proses pengurangan tekanan," kata Miller. Mengatakan saya mempunyai tekanan-mengurangkan kaedah, melayan termasuk yoga dan meditasi, Mungkin "agak membantu dalam Mengurangkan Risiko peristiwa koronari."

A New Sebab untuk minum teh

Selain ketawa, minum teh dan makan makanan antioksidan boleh melindungi anda Menentang Juga penyakit jantung.

Malah, pakar kardiologi di Pusat Perubatan Universiti Maryland telah membuat kesimpulan bahawa meminum teh hitam atau hijau (Yang Mengandungi antioksidan) Boleh membantu untuk mengurangkan penyempitan Berpotensi berbahaya salur darah selepas makan yang tinggi lemak. Kajian mereka menambah kepada badan yang semakin meningkat penyelidikan menunjukkan bahawa makanan yang kaya dengan antioksidan pawang (seperti sayur-sayuran dan buah-buahan) dan minuman Boleh membantu untuk Mencegah penyakit jantung.

"Kami bercakap makanan acerca Yang Mengandungi anti-oksidan: seperti buah-buahan dan sayur-sayuran seperti tomato, brokoli Yang Mengandungi Yang Mengandungi lycopene atau lain-lain antioksidan pelindung," Miller berkata. "Sayur-sayuran dan buah-buahan Yang Ada antioksidan semula jadi mungkin akan menjadi lebih perlindungan daripada makanan tambahan."

Jika anda akan untuk minum teh, anda mungkin mahu melangkau susu. A Artikel terkini dinamakan penyelidikan baru telah menemui Itu Yang menambah susu teh untuk menafikan manfaat kesihatan. Dapatan kajian Adakah disiarkan dalam 9 Januari 2007 edisi dalam talian Eropah Heart Journal. Dr. Robert Vogel, seorang Pusat Perubatan Universiti Maryland pakar kardiologi dan profesor perubatan di University of Maryland Medical School yang Telah disebut di dalam artikel itu, menasihatkan pesakit untuk tidak Ada susu Nya dalam teh. Lihat artikel di sini.

Tips Pencegahan Am

prevention.jpg
Salah satu kunci kepada pencegahan faktor risiko penyakit jantung semakin terkawal: seperti tekanan darah tinggi dan paras kolesterol tinggi. Tips pencegahan utama untuk diikuti:

Makan makanan yang sihat jantung,
Meningkatkan tahap kolesterol
senaman
Kawalan diabetes
Kawalan tekanan darah tinggi
kawalan berat badan
menguruskan tekanan
berhenti merokok
Garis bawah untuk pencegahan, Schilling berkata, adalah untuk mengikuti gaya hidup sihat jantung.

"Mengekalkan berat badan ideal, dan menjalankan satu jam sehari, tujuh hari seminggu," nasihat Schilling. Sebagai sebahagian daripada diet yang sihat jantung, beliau mencadangkan berikut diet yang seimbang Dengan kira-kira 30 peratus kalori daripada lemak monotaktepu: seperti minyak zaitun, canola, ikan dan kacang dan had tepu lemak.

Juga menghadkan karbohidrat, gula atau makanan gula Termasuk mana-mana tepung putih.

Pemeriksaan yang kerap

También Saringan está satu Way Penting untuk Mencegah masalah jantung. "The Sebelum anda mula menapis dan merawat itu, lebih banyak anda boleh Mencegah penyakit," Said Shilling.

Itu Bermakna mendapat tekanan darah dan kolesterol diperiksa pada masa yang sesuai.

Shilling kata orang dewasa 25 dan lebih tua Perlu Mempunyai kolesterol mereka ditayangkan dan Sekiranya Juga ditayangkan untuk diabetes bermula dalam 20-an. Cek tekanan darah tinggi Juga Perlu bermula dalam 20-an.

Pusat Pencegahan Kardiologi menilai pesakit bukan sahaja untuk Hadirat penyakit jantung, tetapi juga untuk semua penyakit kardiovaskular.

"Matlamat kami adalah untuk evaluate- untuk semua kawasan Itu Bolehkah Mungkin seseorang mempunyai apa-apa sekatan yang ada," kata Schilling. "Kami saringan untuk keseluruhan badan tidak risk-- hanya hati, tetapi untuk semua penyakit kardiovaskular, merawat termasuk sekatan dan pembekuan jantung, kaki, dan buah pinggang. Apabila kita melihat pesakit untuk penyakit jantung kita mahu melihat seluruh badan , melihat skop Seluruh sistem vaskular. "

Ini termasuk pemeriksaan arteri karotid, arteri koronari, ujian untuk PAD / PVD, dan stenosis arteri renal.

Pusat akan menawarkan kaedah tidak invasif mengesan pengerasan arteri, ujian biokimia, dan lain-lain negeri-of-the-art ujian.

"Kami akan menjadi antara yang pertama di negara ini yang menawarkan tayangan genetik dalam kombinasi Dengan ujian yang tidak invasif untuk cuba mengenal pasti identiti individu yang mungkin mempunyai risiko yang meningkat untuk penyakit koronari awal," kata Miller. Dalam Selain itu, pesakit juga akan mempunyai peluang untuk mendaftar dalam beberapa percubaan baru yang Maryland Pusat Jantung ini klinikal.

Selepas saringan pesakit, Pusat Jantung doktor dan kakitangan bekerja Khususnya pada mengubahsuai faktor risiko untuk Mencegah bermulanya atau perkembangan penyakit kardiovaskular.

"Kami Menawarkan program faktor risiko pengubahsuaian amat agresif Dengan intensif susulan," Said Shilling. "Kami memastikan anda sampai ke matlamat, Sama ada dengan pengubahsuaian gaya hidup, seperti ubat-ubatan yang sesuai, senaman atau terapi diet."

Ini dapat dicapai dengan gabungan tunggal dan kumpulan terapi: seperti diet, penyediaan makanan, pemantauan kelas berat badan dan berhenti merokok.

"Kami cuba untuk Menubuhkan pusat kesihatan Ulasan di mana kita akan dipercayai untuk mempunyai apa-apa yang ada sehenti membeli-belah untuk datang pada pesakit dengan penyakit jantung, kencing manis atau tekanan darah tinggi," kata Miller. "Pesakit akan Ada peluang untuk menyaksikan pakar-pakar dalam setiap bidang ini. Kami cuba untuk menyelaraskan satu program yang yang khusus untuk individu yang terjejas oleh mana-mana gangguan ini."

No comments:

Post a Comment