Thursday 4 December 2014

Diet Kolesterol Rendah ke Mengurangkan Risiko Anda Daripada Penyakit Jantung Koronari

Ramai orang berfikir penyakit jantung koronari sebagai masalah lelaki, wanita boleh dan mendapatkan penyakit jantung, tetapi ramai yang jahil esta Malah lebih ramai wanita meninggal dunia akibat penyakit jantung daripada strok Mereka lakukan. Penyakit jantung pada wanita boleh bunyi sangat menakutkan, ramai wanita, Terutama Mereka Di zaman pasca menopaus mereka, tidak tahu Bahawa Mereka Boleh Mengidap penyakit kardiovaskular seperti tidak seperti lelaki, Mereka jarang menunjukkan tanda-tanda serangan jantung atau sakit dada. Sekiranya wanita membayar perhatian yang lebih kepada diet mereka Terutama untuk diet program diet penyelesaian: seperti penyokong Itu yang seimbang diet kolesterol rendah.

ARTIKEL BERKAITAN
Kolesterol Rendah Diet untuk Menjaga Tahap Kolesterol Anda Rendah
The Best Kolesterol Rendah Diet Pelan
Diet Rendah Kolesterol Kolesterol program Pengurangan Diet Dengan Perintah
Anda Perlu Ikut Diet Rancangan Kolesterol Rendah
Penyakit kardiovaskular (CVD) kini punca utama perubatan diperakukan Kematian PALING di barat negara negara: seperti Amerika Syarikat, Australia, dan United Kingdom, dan punca utama kemasukan ke hospital. Punca yang paling biasa penyakit jantung merapatkan atau penyumbatan arteri koronari, bekalan darah berkurangan ke jantung itu sendiri. Penyakit arteri koronari berlaku secara perlahan-lahan dari masa ke masa. Kebanyakan wanita tidak mengendahkan tanda-tanda daripada rasa letih atau sesak nafas, dan Mereka tambiƩn en penafian dan tidak akan membuat Cuba untuk mendapatkan walaupun diperiksa Diri Apabila Mereka Tahu Bahawa Mereka Boleh Jadi di Risiko.

Menurut Persatuan Jantung Amerika, terdapat beberapa faktor risiko untuk penyakit jantung boleh dikawal Itu, dan beberapa kita tidak boleh. Faktor-faktor utama risiko penyakit jantung: umur, Sebagai lelaki, sejarah keluarga, bangsa, merokok, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, gaya hidup tidak aktif dan kencing manis.

Dengan Menghapuskan Menyumbang faktor risiko: seperti berhenti merokok, mengurangkan berat badan, mengawal tekanan darah dan kencing manis, dan hidup gaya hidup yang sihat dengan diet yang seimbang dan senaman yang kerap adalah langkah-langkah pencegahan yang sesuai untuk wanita 60 atau lebih tua WHO.


Jelas sekali, perkara yang paling penting yang perlu dilakukan untuk mengurangkan risiko serangan jantung, wanita perlu menjalani gaya hidup yang sihat Dengan diet rendah lemak dan ubat untuk kolesterol bantuan itu.

Berikut adalah tujuh makanan yang sihat untuk jantung yang sihat: 1. Oatmeal - Itu diet kaya dengan serat larut yang membantu mengurangkan kolesterol LDL. 2. Wild ditangkap Salmon - makanan super kerana Omegs-3 yang tinggi kandungan asid Its 's lemak. 3. Kacang - boleh menjadi sumber vitamin E, minyak sihat akan membantu untuk mengekalkan paras kolesterol di dalam semakan. 4. Extra-Virgin Olive Oil - mengandungi lebih polifenol Yang boleh menawarkan Perlindungan lebih baik daripada penyakit jantung. 5. Beri - tahap polifenol. 6. Bean - makan kekacang SEKURANG-KURANGNYA dua kali seminggu untuk mengurangkan risiko penyakit jantung. 7. Brokoli - Brokoli dapat menterbalikkan kerosakan yang dilakukan kepada kapal jantung Darah oleh diabetes kerana sayur-sayuran ini mengandungi sebatian yang dikenali sebagai sulforaphane.

Wanita Yang Mempunyai gejala seperti sakit perut, berpeluh yang dikaitkan dengan, atau jika Mereka berasa amat letih atau sesak nafas Malah Apabila berbaring, Terutama jika Mereka Mempunyai diabetes, atau jika Mereka Mempunyai sejarah keluarga penyakit jantung, Sekiranya mendapatkan SEKURANG-KURANGNYA ECG dilakukan untuk menentukan punca. Jangan di bawah Anggaran ini walaupun mungkin serangan ringan, berunding dengan pakar jantung atau seorang pengamal perubatan untuk memantau keadaan anda. Untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari, diet sihat yang rendah lemak tepu dan kolesterol adalah cara untuk pergi, melawat diet Isabel 'untuk meningkatkan meningkatkan kesihatan anda dan membawa risiko penyakit jantung ke tahap TERENDAH.

No comments:

Post a Comment