Thursday 4 December 2014

Merokok Penyebab Penyakit Jantung

Terdapat faktor-faktor risiko banyak penyakit jantung. Kedua-dua faktor risiko utama adalah diet yang tinggi dalam lemak Itu Adakah makanan dan merokok. Terlibat dalam makanan lemak akan menyebabkan pengumpulan lemak dalam aliran darah anda. Ini akan kemudian menyatakan dirinya dalam dua cara, seperti tekanan darah tinggi atau tahap kolesterol tinggi. Kedua-dua kehendak Bermakna Bahawa jantung anda bekerja lebih keras untuk mengepam darah, meningkatkan meningkatkan risiko serangan jantung. Merokok adalah faktor risiko tinggi untuk penyakit jantung Kerana ini karsinogen dalam rokok Menyumbang kepada pelbagai masalah jantung. Bersama-sama dalam asal adalah dua faktor risiko yang paling serius kerana mereka sukar untuk menendang tabiat.

ARTIKEL BERKAITAN
Beberapa Trend Harapan untuk Rawatan untuk Penyakit Jantung
Lecithin: THE PENYEMBUHAN SEMULAJADI UNTUK PENYAKIT JANTUNG oleh JE sebelum
Cari untuk Menyembuhkan Penyakit Jantung - Tips untuk Turunkan Tekanan Darah dan Elakkan Serangan Jantung
Penyembuhan untuk Penyakit Jantung?


Merokok dan Penyakit Jantung Koronari

Masih terdapat beberapa WHO memilih untuk menafikan hubungan antara merokok dan penyakit jantung koronari. Selalunya, esta penafian datang dari orang-orang yang mendapat keuntungan daripada penjualan rokok. Hari ini, tidak sah dan Kekal adalah pilihan peribadi, Walaupun banyak kelab negara Telah Berpindah mengharamkan merokok di tempat awam.

Kebanyakan Rakyat yang telah memilih untuk mengabaikan bahaya merokok bersembunyi Semata-mata kelemahan mereka untuk tabiat itu. Ia adalah Kebimbangan yang serius Terutama sebagai budaya pop Terus menggambarkan merokok glamor. Ini akan membiak generasi akan datang perokok yang Tegas Akan terperangkap kemudian mendapati Diri Mereka dengan ketagihan mereka kepada nikotin. Ia adalah penting untuk mengetahui bahawa kesan buruk merokok pada hati manusia tidak segera. Ia adalah proses yang perlahan tetapi stabil. Ia también está Kerana Kesan adalah secara beransur-ansur Yang Satu shouldnt mengambil perokok hidup selagi bukti Itu merokok tidak membahayakan kesihatan manusia.

Berita baik adalah bahawa seorang individu yang telah-telah merokok untuk beberapa yang panjang tahun Boleh dipercayai PERIBADI Pernafasan masalah yang mengancam nyawa Jika Mereka berhenti merokok cukup awal. Kajian telah menunjukkan bahawa paru-paru boleh mendapatkan semula kecekapan mereka Apabila tidak dihentikan. Kebalikan arteri tersumbat darah di sisi lain tidak begitu mudah. Jadi ia masih terbaik untuk mengelakkan merokok atau berhenti sementara masih ada masa.

Kesan merokok pada Penyakit Jantung

Merokok menyebabkan beberapa kesan negatif pada tubuh manusia Termasuk masalah pernafasan dan pertumbuhan terbantut pertumbuhan. Penyedutan tetap asap dalam tempoh masa yang panjang akan mencerut arteri Juga. Apabila esta berlaku, risiko serangan jantung akan meningkat.


The karsinogen hadir dalam rokok adalah sebahagian daripada sambungan antara merokok dan penyakit jantung. Bahan kimia ini dapat diserap ke dalam aliran darah Apabila seseorang merokok atau bernafas dalam asap rokok kedua tangan. Bahan kimia ini akan mencemarkan jantung dan organ-organ lain Seperti Mereka mengedarkan seluruh badan. Apabila nikotin dari rokok membina dalam aliran darah, darah Menjadi tebal dan lebih terdedah kepada pembekuan. Nikotin juga akan terkumpul di dalam injap yang membawa kepada jantung, Menjejaskan fungsi mereka, yang mana boleh menyebabkan serangan jantung.

Tidak perlu dikatakan, sesiapa yang mengambil berat tentang penyakit jantung koronari shouldnt mengambil merokok atau berhenti merokok Sekiranya segera. Ia akan menjadi keputusan terbaik kesihatan seseorang pernah boleh membuat.

Tidak merokok mempunyai banyak manfaat Selain Mengurangkan Risiko penyakit jantung. Hanya mengira penjimatan jika anda mempunyai mana-mana pek tersedia tabiat hari. Dengan andaian ia kos $ 10 satu pek, ia menjimatkan $ 300 sebulan atau setahun menyimpan cukup untuk pergi untuk bercuti di luar negeri jika anda berhenti merokok. Selain keuntungan kewangan serta-merta daripada tidak membelanjakan wang untuk rokok (Yang boleh menambah sehingga wang kecil), perokok berhenti WHO tidak lama lagi akan terkejut untuk menemui semula selera mereka.

Merokok Mempengaruhi selera membuat rasa makanan hambar. Paru-paru mempunyai apa-apa yang ada Un kapasiti tertentu untuk membaiki diri mereka. Jadi bekas perokok boleh mengharapkan episod kurang sesak nafas dan kualiti hidup yang lebih baik. Yang paling penting, bekas perokok Juga Perlu Tahu Bahawa Mereka melegakan beban berat mental dari Mereka Yang mencintai mereka.

Terdapat pelbagai cara untuk berhenti merokok. Dapatkan nasihat doktor anda untuk pilihan rawatan atau dapatkan bantuan dari kumpulan bantuan berhenti merokok. Adakah anda pasti untuk mencari satu kaedah yang akan bekerja untuk anda. Ia boleh menjadi perkara yang Yang akan menyelamatkan nyawa anda.

No comments:

Post a Comment