Thursday 4 December 2014

Tanda tanda awal serangan jantung

Bagaimana Untuk Sedar Bahawa ia adalah serangan jantung? Penting Ia memang pengesanan seawal Mei Kondisi ini bermakna semua perbezaan di antara hidup dan mati untuk seseorang. Jika anda atau mana-mana yang sayang anda mempunyai keadaan jantung, ia adalah sangat penting bagi anda untuk mengetahui tanda-tanda awal serangan jantung. Yang paling biasa adalah seperti berikut:

ARTIKEL BERKAITAN
Sepenuhnya percuma Kelas CPR Online Dengan Banyak Manfaat
Pertama Kelas Latihan Bantuan untuk Pekerja di Tempat Kerja
Cpr: Mengambil nafas anda Away
Fakta & Kepentingan Latihan Pertolongan Cemas


Kesesakan di dada - Serangan jantung bermula dengan tekanan ringan atau sakit di dada walaupun ia juga boleh secara tiba-tiba, segera dan sangat menyakitkan. Secara umumnya ia dialami di bahagian kiri dada mana Heart yang terletak. Jika kesakitan Terus untuk lebih daripada satu minit, Anda Segera perlu memanggil seseorang berhampiran anda dan meminta bantuan perubatan.

Sakit di bahagian-bahagian badan yang lain - Pakar menyatakan serangan jantung Yang Tidak Bermakna Semestinya sakit jantung, ia también está Bersekutu dengan sakit di bahagian perut, rahang, lengan dan belakang. Satu sakit sedikit di siku kiri juga boleh dialami sebagai kawasan esta mengandungi arteri Yang Terus Terjejas oleh keadaan jantung.

Kesukaran bernafas - Sesak nafas juga boleh Tandakan serangan jantung. Ia Mei atau tidak Boleh bersekutu Dengan sakit dada.

Selain daripada sakit, terdapat pelbagai petunjuk lain keadaan esta. Orang yang mendapat serangan jantung Semoga mengalami peluh sejuk, loya dan pengsan. Gejala-gejala ini boleh berlaku di mana-mana kombinasi. Jika anda atau orang yang berhampiran anda menunjukkan mana-mana gejala-gejala ini, anda llamar Seseorang yang dapat memberikan pertolongan cemas kepada pesakit atau hubungi perkhidmatan perubatan kecemasan. Sama seperti mana-mana penyakit lain, terdapat langkah-langkah pertolongan cemas yang boleh diberikan kepada seseorang menghadapi serangan jantung untuk memulihkan keadaan badan. Ini makan bawah CPR atau Resusitasi Kardiopulmonari. Berikut adalah beberapa langkah-langkah asas yang perlu diambil untuk membantu orang yang dalam keadaan seperti ini berlaku kecemasan -


• Memeriksa keadaan.
• Periksa sama ada pesakit itu or've sedar Sudah pengsan. Sentuh dia dan bercakap dengan dia. Jika saya tidak responsif, ia adalah lebih baik untuk memanggil untuk rawatan perubatan dengan segera.
• Jika saya sedar, memeriksa saluran udara tanpa membuat orang yang bergerak. Jika cecair yang telah mula mengisi ke dalam mulut-Nya, bergerak dia ke tepi, supaya cecair yang keluar.
• Jika nafas adalah biasa dan ia hanya sakit yang membuat dia tidak selesa, membantu dia duduk dalam kedudukan yang selesa. Jika nafas yang tidak normal tekanan dada Perlu disediakan pada kadar 100 seminit Segun CPR Sacramento.

Untuk mengetahui prosedur yang betul memberi tekanan dada dan lain-lain bantuan kepada seorang pesakit jantung, adalah penting untuk mengetahui kaedah yang betul. Bergantung kepada sama ada pesakit adalah orang dewasa, kanak-kanak, bayi atau ibu yang menjangkakan, prosedur Berbeza. Terdapat pelbagai Prosedur lain seperti mulut untuk pernafasan mulut Manakah Diajar Semasa latihan CPR.

No comments:

Post a Comment