Thursday 4 December 2014

Sejarah Penyakit Jantung

Sejarah Penyakit Jantung Dikesan kepada banyak faktor adalah dan Penyakit Arteri Koronari: seperti Atherosclerosis dan Angina Pektoris. Kedua-dua keadaan di asal khususnya memberi tumpuan kepada dua syarat. Ia termasuk takrif Arteri Koronari dan Fungsinya. Juga Keadaan ini termasuk tanda-tanda dan gejala-gejala pelbagai seseorang Mei pameran Dalam perjalanan penyakit itu; Mempunyai faktor risiko keadaan; jenis angina pektoris; Kebimbangan dan acerca gerontologic dalam gangguan asal.

ARTIKEL BERKAITAN
Maklumat tentang Penyakit Jantung
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Penyakit Jantung dan Masalah Berkaitan
Koronari Jantung - Read More Mengenai Ia
Arteri koronari adalah lifelines setiap hati dalam tubuh manusia. Ini membekalkan darah arteri yang mana mengandungi oksigen dan nutrien. Ia Terdiri daripada dua arteri utama yang mana disebut sebagai arteri koronari kiri dan kanan. Arteri utama atau tambahan dibahagikan kepada arteri kecil Itu Menyediakan darah ke struktur yang berbeza jantung. Tanpa di arteri asal, hati akan mati kerana infarksi atau sel mati. Gangguan pada fungsi jantung juga akan Berlaku Apabila Hadirat stalemate satu adalah tertulis di dalam salah satu daripada arteri ini. Terdapat akan menjadi iskemia atau kekurangan darah di dalam otot jantung Kerana esta stalemate.

Majoriti oklusi arteri yang bersekutu Dengan aterosklerosis koronari. Aterosklerosis adalah koleksi yang luar biasa membran berserat dan lipid atau bahan lemak Bahan Di dalam lapisan arteri Vesel darah. Koleksi bahan boleh mewujudkan keadaan macet Itulah dian turun saiz lumen arteri koronari. Penurunan saiz arteri akan menyebabkan pengurangan bekalan darah ke jantung. Aterosklerosis boleh bermula dari ateroma mudah maka Menjadi trombus. Trombus ini boleh mengusir dari dinding arteri dan bergerak Dalam aliran darah ke bahagian-bahagian badan yang lain. Aterosklerosis boleh berasal dari arteri bahagian-bahagian badan yang lain Yang boleh Menjadi embolus yang mana boleh ke arteri jantung.


Kewujudan halangan Dalam arteri akan menimbulkan Un manifestasi tertentu. Menukarkan ayat-ayat Penyakit Jantung boleh datang kira-kira: seperti Angina Pektoris. Keadaan ini Dianggap sebagai sindrom, terdapat tanda-tanda serangan jantung menghalang. Dicirikan oleh Pektoris Angina adalah sakit dada atau tekanan. Kualiti kesakitan menghancurkan Sakit Dalam Digambarkan sebagai bahagian anterior dada. Sindrom ini Boleh datang bersama-sama Dengan manifestasi lain seperti falta de deria pada tangan dan kaki; lengan, bahu dan sakit kaki; tachypnea dan tachycardia.

Gejala-gejala ini berlaku apabila pesakit mengalami emosi kebimbangan dan daya fizikal yang manakah boleh menyebabkan untuk Peningkatan dalam permintaan oksigen dalam badan. Bagi pesakit kencing manis, Boleh Ada bentuk yang berbeza daripada gejala akibat kejadian komplikasi penyakit de este pada pesakit, yang digelar sebagai neuropati. Mereka Mungkin hanya kebas nyata, diaphoresis, sesak nafas dan sakit dada Mungkin tidak hadir untuk majoriti pesakit Diabetes. Kebimbangan boleh berlaku sempena angina Kerana Pesakit akan sibuk Dengan Pemikiran satu infarksi miokardium berlaku. Faktor-faktor risiko bersekutu Dengan Insiden kesakitan angina. Orang Kurang Sindrom ini adalah Dikesan untuk Un aktiviti-aktiviti tertentu yang berpengalaman atau menjalani sebelum serangan: seperti melakukan senaman fizikal, pendedahan sejuk, makan berlebihan dan tertekan. Faktor penting angina ialah ia terhibur dengan rehat dan GTN.

No comments:

Post a Comment