Thursday 4 December 2014

Penyakit Jantung Iskemia

Penyakit jantung iskemik, penyakit jantung Iskemic Myocardial ischaemia atau, adalah penyakit jantung Itu ditakrifkan sebagai mengurangkan bekalan darah daripada otot jantung. Ini biasanya kita disebabkan oleh penyakit arteri koronari atau aterosklerosis arteri koronari.

ARTIKEL BERKAITAN
Iskemia Penyakit Jantung - Read More Mengenai Ia
Yang biasa di kalangan Penyakit Zaman 50 +: penyakit jantung iskemia - Antioksidan dan Fitokimia untuk Mencegah penyakit jantung iskemia
Fakta Mengenai Penyakit Jantung Anda Perlu Tahu
Tanda-tanda penyakit jantung


Kemungkinan memperoleh penyakit jantung iskemia memuncak seperti usia anda. Merokok, diabetes, tekanan darah tinggi atau tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan tahap atau hypercholesterolaemia Juga faktor lain. Mereka yang mempunyai sejarah keluarga penyakit jantung iskemia adalah lebih mudah terdedah juga.

Mengikut statistik, lelaki menjadi mangsa lebih biasa juga penyakit este de.

Penyakit jantung iskemia adalah punca utama kematian bagi lelaki dan wanita di kebanyakan negara-negara perindustrian, melayan termasuk Amerika Syarikat. Ia tidak bergantung kepada umur, Walaupun ia adalah yang biasa Antara orang yang lebih tua.

Apakah Tanda-tanda iskemia Penyakit Jantung?

Sakit dada atau melakukan senaman dan toleransi yang lebih kecil untuk senaman adalah dua daripada tanda-tanda penyakit jantung iskemia stabil.

Juga penyakit jantung iskemia tidak stabil mempunyai sakit dada tetapi ia menjadi lebih teruk gejala lebih cepat.

Pada keseluruhan, tanda-tanda adalah seperti Berikut:

• Sakit dada akut: seperti angina tidak stabil, sindrom koronari akut, infarksi miokardium atau serangan jantung mana yang, A sakit dada yang teruk itu tidak boleh lega dengan berehat.

• Angina pektoris atau sakit dada kerana melakukan senaman: seperti situaciones emosi atau cuaca yang tidak menentu. Jika sakit dada adalah diramalkan, bermakna Mereka Berlaku Semasa peringkat terutamanya melakukan senaman, maka terdapat pelbagai ujian tekanan jantung untuk Mil Yang boleh mengesan penyakit ini.


• Kegagalan jantung, yang dicirikan oleh kesukaran untuk bernafas atau bengkak kaki kerana otot jantung yang lemah.

Melalui sejarah perubatan seseorang, ia boleh dikenal pasti antara pelbagai punca ketika datang untuk sakit dada. Ia boleh menjadi pencernaan yg terganggu, embolisme pulmonari, atau sakit otot.

Bagaimana anda Menjadi Setelah Didiagnosis Dengan iskemia Penyakit Jantung?

Pada asasnya anda perlu Ada Satu sinar-X dada dan ujian darah anda. Untuk menjadi tepat, anda Didiagnosis Dengan Penggunaan elektrokardiogram, ujian tekanan jantung, penanda jantung, atau angiogram koronari.

Sejarah perubatan keluarga dan orang yang sedang dirakam, dan juga faktor-faktor risiko: seperti umur, jantina, tekanan darah tinggi, tahap kolesterol dan tahap gula dalam darah.

Rawatan bergantung kepada jenis risiko dan juga gejala yang dialami. Kaedah rawatan yang Boleh Jadi-melalui ubat, pembedahan atau pintasan arteri koronari bypass atau angioplasti (campur tangan perkutaneus koronari).

Bagaimana anda Mencegah penyakit jantung iskemia?

Terdapat pelbagai rawatan yang disediakan untuk mereka yang mempunyai risiko tinggi yang ada bagi penyakit arteri koronari, yang mana membawa kepada penyakit jantung iskemia. Salah satu ini adalah untuk memeriksa tahap kolesterol untuk Mereka Yang didiagnosis mempunyai kolesterol tinggi. Tidak perlu berhenti juga. Relaksasi dan menyedihkan dan juga adalah penting kerana tekanan darah tinggi perlu dikawal.

Diet yang betul dan senaman adalah penting apabila ia datang kepada pencegahan penyakit jantung iskemia bukan sahaja tetapi pelbagai penyakit lain juga.

No comments:

Post a Comment