Thursday 4 December 2014

Mencegah Penyakit Jantung Koronari

Kira-kira setiap 25 saat, seseorang di Amerika akan mengalami peristiwa koronari dan satu acerca setiap minit akan mati dari satu. Pada tahun 2009 kira-kira 785,000 rakyat Amerika mengalami serangan jantung baru, dan acerca satu saat 470,000 akan mempunyai apa-apa yang ada. Statistik ini adalah mengejutkan dan kejutan sesiapa yang mengambil berat Sekiranya Acerca kesihatan mereka sendiri dan kesihatan yang mereka sayangi.

ARTIKEL BERKAITAN
Penyakit Jantung Faktor Risiko dan Pencegahan
Penyakit Jantung Gambaran Keseluruhan
Apakah punca-punca utama penyakit jantung & bagaimana anda boleh Elakkan Mereka?
Santa Barbara Klinik Jantung: Sebab Mengapa Orang Biasa Memperolehi Penyakit Jantung
Kita semua mahu hidup, bukan hanya kehidupan yang panjang, tetapi hidup yang sihat. Lagipun, tidak ada rasa hidup lama jika anda tidak boleh menikmati kehidupan anda kerana masalah kesihatan yang teruk. Namun, fakta-fakta yang lebih dan lebih ramai orang yang menderita kesan daripada gaya hidup yang tidak sihat, dan kos Terlibat Jejas setiap seorang daripada kita.

Sebagai contoh, di Amerika Syarikat kos pembedahan pintasan jantung, dan juga keseluruhan ujian diagnostik dan yuran hospital Terlibat Dengan mudah boleh Melebihi $ 100,000.00 bagi setiap pesakit, dan dalam beberapa kes walaupun melebihi $ 200,000.00 tersedia. Ia tidak memerlukan seorang akauntan untuk memikirkan Bahawa dalam kos asal adalah berlebihan dan tidak Menyumbang kepada penurunan kos perubatan di negara ini. Malah, pembedahan pintasan koronari mengambil lebih daripada dolar perubatan di Amerika Syarikat daripada mana-mana rawatan atau prosedur lain. OLEH YANG DEMIKIAN, ia adalah dalam kepentingan terbaik anda penyakit jantung koronari PERIBADI pernafasan di tempat pertama, atau jika anda Sudah Penderitaan daripadanya untuk mengurangkan ia memberi kesan kepada kehidupan anda.


Berikut adalah senarai faktor risiko utama untuk penyakit jantung koronari Yang boleh diubah suai, dirawat, atau dikawal oleh Perubahan dalam gaya hidup anda atau mengambil ubat-ubatan oleh:

asap tembakau
Kolesterol darah tinggi
Tekanan darah tinggi
aktiviti fizikal
Obesiti dan berat badan berlebihan
diabetes mellitus
tekanan
Terlalu banyak alkohol,
Kecuali asap tembakau, yang mana hanya boleh diubah suai dan / atau dikawal dengan tidak merokok di tempat pertama, atau berhenti jika anda seorang perokok, semua tujuh faktor risiko utama yang lain untuk penyakit jantung koronari boleh diubah suai, dirawat dan dikawal melalui senaman dan diet. Apa fakta ini memberitahu anda? Anda boleh hidup lebih lama dan sihat dengan bantuan diet yang sihat dan bersenam secara teratur.

No comments:

Post a Comment