Thursday 4 December 2014

Simptom Penyakit Jantung Dari Golongan Wanita

Penyakit jantung adalah pembunuh nombor satu di dunia. Terdapat pelbagai jenis penyakit jantung: seperti hypertrophic Kardiomiopati, mitral stenosis, Holt-Orams Sindrom, serangan jantung, Penyakit Arteri Koronari, dan lain-lain Tanda-tanda bagi setiap Penyakit-penyakit ini berbeza-beza. Juga, tanda-tanda bagi penyakit jantung di kalangan lelaki dan wanita berbeza-beza. Pada hari-hari PALING Terdahulu Adakah kajian dijalankan dan penyelidikan pada lelaki. Tetapi kini kajian baru dan penyelidikan Itu Telah Dijalankan pada wanita, keputusan baru Telah dijumpai. Gejala biasa penyakit jantung adalah sakit di lengan kiri, tekanan dada Bersama Dengan berpeluh berat, pening dan nafas pendek. Walau bagaimanapun, kajian-jaga Itu Ada Dikenali kebanyakannya lelaki berada dalam asal dari tanda-tanda untuk mengadu. Wanita, di sisi lain mengadu pelbagai jenis gejala. Mereka mengalami keletihan, sleepnessness, masalah pencernaan, nafas pendek, kerisauan. Wanita kebanyakannya mempunyai serangan jantung apabila dewasa berbanding lelaki. Juga, wanita adalah kurang terdedah kepada serangan jantung berbanding lelaki. Ini adalah kebanyakannya umumnya Kerana wanita menahan diri daripada minum arak, merokok atau rokok. Juga, wanita lebih terdedah kepada serangan jantung senyap berbanding lelaki. ARTIKEL BERKAITAN
Penyakit jantung pada Wanita: Mendiagnosis ia secepat mungkin
Killer terbesar Wanita Di atas 50 Tahun
Fakta Mengenai Penyakit Jantung Anda Perlu Tahu
Iskemia Penyakit Jantung - Read More Mengenai Ia


Beberapa gejala-gejala lain yang dialami oleh wanita mungkin lemah, muntah, sakit antara tulang belikat. Yang menghairankan, ia telah-telah menyatakan bahawa wanita tidak mengalami sakit dada pada setiap Semasa serangan jantung. Sebaliknya, Mereka sama sekali berbeza mengalami gejala. Dan Semua Gejala-gejala ini mula berlaku satu bulan sebelum serangan jantung sebenar atau masalah jantung. Ia telah-telah-jaga Itu Secara umumnya wanita menahan diri dari Mengakui Bahawa masalah jantung mereka adalah teruk. Mereka umumnya merujuk kepadanya sebagai masalah ringan. Manakala lelaki pula merujuk kepada masalah jantung mereka sebagai sangat teruk. Ini bukan kerana lelaki adalah menguatkan penyakit mereka, tetapi kerana wanita cuba untuk de-menekankan masalah mereka. Wanita berbuat demikian kerana Mereka Mempunyai Tanggungjawab rumah pada mereka itu, Mereka cuba untuk bertindak tegas.

Malah menopaus telah-telah berkaitan dengan penyakit jantung. Pada wanita, putus haid sebelum, estrogen Mengekalkan HDL kolesterol dalam badan. Estrogen juga memainkan peranan yang berkesan dalam merehatkan otot arteri, Mengekalkan tekanan darah, dan lain-lain Walau bagaimanapun post menopause, kesan kardio mesra estrogen telah berlalu dan wanita lebih terdedah kepada risiko penyakit jantung. Jadi dalam midlife wanita risiko Peningkatan penyakit jantung. Satu-satunya penyelesaian untuk Mencegah lanjut dalam gejala asal dan penyakit jantung adalah untuk bersenam setiap hari, makan makanan sihat jantung, mengurangkan berat badan jika anda gemuk, berhenti merokok dan minum.

No comments:

Post a Comment