Thursday 4 December 2014

Penyakit Jantung Reumatik

100 tahun yang lalu demam reumatik adalah punca utama kematian di kalangan mereka yang berumur 5-20 tahun di Amerika Syarikat. Adakah hospital Seluruh khusus untuk merawat demam reumatik pada kanak-kanak. Hari ini reumatik penyakit jantung jarang dilihat Negara-negara Perindustrian lakukan untuk diagnosis yang betul dan rawatan tekak strep.

ARTIKEL BERKAITAN
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Penyakit Jantung: Punca, Gejala dan Rawatan
Penyakit jantung, kaedah rawatan dan menyebabkan penyakit
Penjagaan yang betul untuk kegagalan jantung kongestif


Demam reumatik berlaku apabila e-mel yang tidak dirawat jangkitan tekak strep berhijrah ke seluruh badan. Demam reumatik Mempengaruhi sendi dan jantung, Menyebabkan demam, sakit otot, dan mungkin kekal kerosakan injap jantung (penyakit jantung reumatik). Demam reumatik mendapat namanya kerana salah satu gejala utamanya adalah rasa sakit di sendi whos bukannya hati. Demam reumatik Antara Utama yang Mempengaruhi kanak-kanak berusia 6 hingga 15 tahun dan berlaku kira-kira 20 hari selepas bermulanya jangkitan tekak strep.

Adalah dipercayai bahawa penyakit jantung reumatik bertanggungjawab bagi 79% daripada beberapa jenis penyakit jantung injap di kalangan orang dewasa di Amerika Syarikat Dengan Baki Dipercayai hasil daripada penggunaan rekreasi Amfetamin, Kokain, Methamphetamine, Ecstasy dan ubat-ubatan lain Bersama Dengan penyakit jantung yang berkaitan lain: seperti aterosklerosis dan kecacatan kelahiran.

Penyakit jantung reumatik adalah komplikasi yang PALING serius demam reumatik dan penyakit jantung reumatik kronik Anggaran wujud dalam 5-30000000 kanak-kanak dan orang dewasa muda di negara-negara yang lebih miskin negara di dunia. Pertahanan terbaik Terhadap penyakit jantung reumatik demam reumatik adalah untuk Mencegah dari yang pernah berlaku Dengan penggunaan yang betul ubat-ubatan anti-radang: seperti aspirin atau kortikosteroid.

Jika demam reumatik telah-telah Didiagnosis maka penggunaan jangka panjang rendah antibiotik dos pawang (seperti penisilin, sulfadiazine, atau erythromycin) akan perlu untuk Mencegah berulang. Tiada penawar untuk penyakit ini dan pesakit perlu Semoga Mengekalkan rawatan aktif untuk sepanjang hayat pesakit.

Institut Kebangsaan Kesihatan anggaran HASILKAN Itulah penyakit jantung reumatik di acerca 3% daripada yang tidak dirawat jangkitan tekak strep di Amerika Syarikat. Seorang doktor perlu melakukan ujian makmal untuk mendiagnosis demam reumatik jika mana-mana gejala berikut selepas bermulanya Membangun satu jangkitan tekak strep. Demam, denyutan jantung yang tidak teratur, kelenjar di bawah kulit, dan kesakitan fizikal biasanya kita pada sendi.

Hari Australia dan New Zealand Dilaporkan Mempunyai melompat tidak dapat dijelaskan dalam bilangan kes Antara beberapa Populasi dengan akses sedikit atau tidak untuk penjagaan kesihatan. Switzerland panggilan demam reumatik penyakit lahir daripada kemiskinan. Penyakit jantung reumatik adalah mudah dicegah kami oleh strep tekak rawatan yang baik, ramai orang muda di dunia tidak mempunyai akses kepada penjagaan kesihatan yang Yang akan menjaga injap jantung mereka sihat dan memanjangkan Kehidupan mereka. Pesakit hanya mengalami melalui serangan demam, dan menjadi mangsa kepada kegagalan injap jantung di kemudian hari.


Demam reumatik boleh diuruskan Dengan antibiotik yang betul dan Dengan Penggunaan Vitamin biasa dan lebih produk kaunter untuk mengurangkan kerosakan kepada otot jantung lanjut, kehidupan yang panjang dan sihat dapat dikekalkan. Produk biasa termasuk Vitamin C, Vitamin E, Sytrinol, Asid Pantothenic, Niacin, Policosanol dan Antioksidan.

Vitamin C telah menunjukkan untuk menurunkan tekanan darah tinggi.

Vitamin E Melancarkan peredaran dan Menggalakkan pembekuan darah yang normal dan yang diketahui untuk membantu sel-sel darah merah untuk hidup lebih lama.

Sytrinol adalah Diketahui berguna dalam membantu Mengekalkan paras kolesterol yang sihat dalam badan dengan Mengurangkan trigliserida dan paras lipoprotein berketumpatan rendah.

Asid Pantothenic adalah satu lagi bentuk vitamin B tanpa toksik dan adalah penting dalam metabolisme dan sintesis karbohidrat, lemak dan protein.

Niacin adalah perkara yang paling dekat kepada rawatan yang sempurna membetulkan Itu sebab PALING penyakit jantung koronari. Niacin blok pelepasan asid lemak dari sel-sel lemak. Niasin memainkan peranan kritikal dalam pengeluaran tenaga, ekspresi gen, dan sintesis hormon. Anda tidak boleh hidup tanpanya. Niacin juga cenderung untuk beralih pengedaran zarah LDL kepada saiz zarah yang lebih besar dan meningkatkan meningkatkan HDL Berfungsi.

Policosanol adalah makanan tambahan semulajadi yang diperolehi daripada tebu dan ia Menggalakkan fungsi platelet dan sihat Membantu Mengekalkan tahap kolesterol normal dalam tubuh manusia.

Antioksidan semula jadi yang banyak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran: seperti, epal, blueberry, brokoli, ceri, cranberry, anggur, dan bayam.

Perubahan gaya hidup boleh menurunkan risiko Juga kecemasan perubatan. Jika anda merokok berhenti merokok, makan makanan yang sihat, dapatkan Mengekalkan berat badan yang betul dan bersenam secara teratur.

Laporan ini adalah nutrisi di alam dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat perubatan.

Sentiasa berunding dengan doktor anda sebelum menggunakan maklumat esta.

No comments:

Post a Comment