Thursday 4 December 2014

Rawatan untuk Penyakit Jantung

Terdapat pelbagai jenis rawatan ubat yang berkesan bagi orang-orang dengan penyakit jantung. Ubat ini boleh membantu tekanan darah rendah atau kolesterol, mencegah atau membubarkan pembekuan darah, melegakan dan Mencegah gejala angina atau meningkatkan meningkatkan kekuatan atau irama pengecutan jantung.

ARTIKEL BERKAITAN
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Pelajari cara-cara untuk mengurangkan serangan penyakit jantung
Bagaimana Untuk Beritahu Perbezaan Antara Serangan Jantung Dan Heartburn
Konsep Ayurveda dan Diet untuk Penjagaan Jantung


Prosedur perubatan untuk mendiagnosis dan merawat penyakit jantung termasuk angiografi koronari, arteri koronari cantuman pintasan, angioplasti koronari, stenting koronari, pemindahan jantung, operasi untuk kecacatan kongenital, pembedahan untuk kecacatan injap jantung, rawatan elektrofisiologi dan menanam daripada defibrilator jantung.
Selain rawatan ubat dan pembedahan, terdapat pelbagai rawatan untuk penyakit jantung dan Prosedur untuk mendiagnosis penyakit jantung.

pembedahan

Dalam kes-kes yang teruk, pembedahan mungkin diperlukan untuk membuka saluran darah yang tersumbat. Beberapa bukti menunjukkan bahawa Prosedur Pembedahan adalah lebih baik untuk pesakit Dengan sekatan di atas lutut, dan lebih konservatif Langkah-langkah yang mungkin sebagai berkesan untuk tersumbat hanya di bawah lutut.

Terapi penggantian untuk kegagalan jantung peringkat akhir
Pesakit yang mengalami kegagalan jantung dengan ventrikel kiri Dirawat membantu peranti (LVAD) Tinggal lebih lama dan lebih baik berbanding pesakit yang tidak menerima peranti.

Pakar bedah yang diimplan pam, yang manakah adalah saiz pemain cakera padat, ke bahagian atas dinding perut atau di lapisan peritoneal. Tiub pada peranti Memasuki ventrikel kiri dan mengalir darah dari ventrikel ke dalam peranti ini.

RAWATAN UNTUK kegagalan jantung - jantung peranti implan dan tisu sel-berkembang - Adakah Di antara 10 kemajuan penyelidikan dalam penyakit jantung dan angin ahmar bagi tahun 2001, kata David Faxon, Presiden Persatuan Jantung Amerika.

Pencapaian utama yang lain termasuk ubat 'stent dan penggunaan pemindahan sel stem untuk membaiki otak strok-rosak. Dibuat pada tahun 1996, senarai 'Top 10' menonjolkan keuntungan utama dalam penyakit jantung dan strok penyelidikan.


Pembedahan Kurang Invasif untuk Penyakit Jantung

Ia tidak menghairankan Bahawa ramai orang orang mengalami penyakit jantung Yang memerlukan pembedahan lebih suka memilih kaedah kurang invasif. Pembedahan penyakit jantung adalah suatu pembedahan yang besar dan masa yang diperlukan untuk penyembuhan dan pemulihan adalah MELUAS. Teknik kurang invasif Libatkan kesakitan yang kurang dan parut incisions adalah jauh lebih kecil dan masa pemulihan yang lebih cepat sebagai. Ini jenis pembedahan penyakit jantung menjadi alternatif yang rutin dengan operasi hati yang besar.

Kurang invasif pembedahan penyakit jantung tidak memerlukan rongga dada Seluruh yang akan dibuka sejak incisions kecil digunakan dalam bentuk esta kurang kompleks operasi. Dalam Selain itu, tidak ada keperluan untuk cantuman kapal dari tangan atau kaki dan tidak memerlukan peralatan yang besar seperti mesin paru-paru jantung. Ini jenis pembedahan jantung penyakit Juga Bermakna penginapan pendek di hospital dan peluang yang lebih kecil dengan Komplikasi untuk pesakit.

Penyakit Jantung Iskemic

Terapi pembedahan Dinyatakan Apabila rawatan perubatan telah gagal gejala pelepasan atau Apabila Angiogram menunjukkan penyakit ketara dalam Kapal darah. Angioplasti Koronari - mengembangkan kapal disekat dengan menaikkan belon di dalam kapal dan Arteri Koronari Bypass Cantuman (bypass) - Menggantikan kawasan disekat kapal menggunakan rasuah daripada pesakit, Boleh dijalankan untuk sekatan.

pencegahan

Faktor-faktor risiko seperti diet lemak, merokok, gaya hidup tidak aktif dan tekanan Perlu dielakkan, sebagai Mereka adalah kawasan tumpuan utama dalam pencegahan. Mengelakkan makanan yang kaya dengan lemak tepu adalah penting untuk mengurangkan tahap lipid dalam darah dan untuk Mencegah arteriosklerosis. Senaman yang kerap mencukupi también está penting. Diabetes Mellitus dan tekanan darah tinggi Jika disimpan di bawah kawalan yang baik dengan rawatan yang sewajarnya.

No comments:

Post a Comment