Thursday 4 December 2014

Tanda tanda sakit jantung

Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Tanda-tanda penyakit jantung
Penyakit Jantung: Penjagaan Pencegahan
Pengesanan yang Serangan Jantung Selepas Menyedari Gejala Its


Penyakit jantung boleh menghasilkan beberapa gejala yang berbeza Bergantung kepada Yang jenis penyakit jantung seseorang terkena. Juga, keterukan keadaan jantung anda memainkan peranan juga. Ia adalah penting untuk menyedari apa gejala penyakit jantung dan mengambil tindakan sebaik sahaja anda Mengenal mereka pada diri sendiri atau orang lain.

Yang paling Biasanya berkata gejala penyakit jantung koronari termasuk angina (yang tidak selesa, rasa tekanan atau memerah dalam hati), sesak nafas, degupan jantung yang mempercepatkan, berdebar-debar, pening atau lemah, berpeluh dan loya.

Tanda-tanda serangan jantung (Jika tidak dikenali sebagai infarksi miokardium atau hanya MI) termasuk sakit di bahagian dada atau cabang atau kawasan di bawah tulang dada, atau yang lain rasa tidak selesa, berat atau tekanan; Itulah rasa tidak selesa di bahagian belakang dan Terus ke dalam kawasan rahang, sakit atau lengan; rasa kenyang, atau tercekik Itu Mungkin meniru pedih ulu hati; pening, muntah, berpeluh dan / atau rasa mual; sesak nafas Diiringi oleh gagasan yang lemah; rentak dan cepat atau tidak teratur jantung.

Gejala-gejala yang paling biasa termasuk aritmia keletihan atau kelemahan; sesak nafas; rasa tidak selesa di kawasan dada; pengsan; pening atau rasa Menjadi lightheaded; rasa hati anda berdebar-debar di dada dan berdebar-debar (atau dilangkau degupan jantung) anda. Satu bentuk aritmia adalah fibrilasi atrium (AF) dan gejala esta paling diperhatikan keadaan jantung termasuk falta de tenaga atau rasa keletihan yang melampau; perasaan pengsan; rasa tidak selesa, sakit atau tekanan di kawasan dada; debaran jantung dan sesak nafas.


Gejala-gejala yang paling biasa penyakit injap jantung termasuk pening; sesak nafas; tekanan atau rasa tidak selesa di kawasan dada; dan berdebar-debar. Jika penyakit injap jantung dibiarkan tidak dirawat membawa kepada kegagalan jantung dan kemudian mata kaki, abdomen atau kaki membengkak dan orang yang Mei Mungkin perasan berat badan yang cepat (kadang-kadang sebanyak 1-2 paun per hari).

Apabila ia datang kepada kegagalan jantung, gejala termasuk sesak nafas Apabila seseorang itu aktif atau dalam beberapa kes, apabila badan mereka tetap tenang; berat badan yang cepat; pening; keletihan yang berlebihan atau kelemahan; yang menghasilkan batuk lendir putih; bengkak di kawasan-kawasan perut, pergelangan kaki atau kaki; loya; kesakitan dan tekanan di kawasan dada; debaran jantung; dan akhirnya Sama ada denyutan jantung yang cepat atau tidak teratur satu.

Tanda-tanda penyakit jantung kongenital Apabila Didiagnosis pada bayi dan kanak-kanak termasuk pernafasan cepat; pemakanan yang kurang baik; satu Ketidakupayaan untuk menambah berat badan; jangkitan berterusan paru-paru; sianosis (warna biru yang manakah adalah untuk Yang Muncul pada bibir, kuku dan kulit) dan Ketidakupayaan untuk senaman selama apa-apa jangka masa. Apabila penyakit esta didiagnosis di zaman kanak-kanak atau dewasa ia Boleh menunjukkan sebahagian atau semua tanda-tanda di bawah atau dalam beberapa kes, tiada gejala sama sekali. Gejala-gejala ini termasuk sesak nafas sekurang Keupayaan terhad untuk melibatkan diri dalam aktiviti fizikal dan simptom kegagalan jantung atau penyakit injap jantung.

Gejala cardiomyopathy termasuk sakit atau tekanan di dada; bengkak di kaki, pergelangan kaki atau kaki, pengsan, keletihan melampau, berdebar-debar dan simptom kegagalan jantung. Pericarditis akan menunjukkan tanda-tanda sakit di dada, kadar jantung yang mempercepatkan dan demam gred rendah.

No comments:

Post a Comment