Thursday 4 December 2014

Punca punca Sakit Jantung Koronari

Punca Penyakit Jantung Koronari, adalah disebabkan oleh diet dan gaya hidup pilihan.

Penyakit Jantung Koronari (CHD) adalah hasil daripada penyempitan pembuluh darah dalam jantung dan seluruh badan dengan arteriosklerosis. Faktor-faktor lain seperti tahap darah tinggi kolesterol, tekanan darah tinggi, kencing manis, tahap homocystein - asid amino - dalam darah dan berat badan yang berlebihan.

ARTIKEL BERKAITAN
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Punca Serangan Jantung - Menjadi kelebihan berat badan sedikit boleh membantu anda hidup lebih lama
Masalah Jantung Yang Menyebabkan Sesak Nafas
apa yang menyebabkan serangan panik - gangguan kebimbangan kronik - punca serangan panik


Tahap kolesterol yang tinggi Terutama gabungan LDL tinggi (lipoprotein berketumpatan rendah) dan HDL yang rendah (lipoprotein berketumpatan tinggi) dalam darah memainkan peranan penting dalam Herat Koronari. The Lipoprotein adalah gabungan protein dan lemak bahan yang digabungkan bersama.

Mengurangkan kadar kolesterol darah akan ada pengurangan aterosklerosis Yang akan mengakibatkan tekanan darah rendah dan akhirnya dari kesan kurang pada sistem kardiovaskular keseluruhan.

Pilihan ini diet adalah tidak rapat dengan sistem vaskular kardio adalah faktor penyumbang jadi dalam Punca Penyakit Jantung Koronari

Jumlah yang berlebihan lemak tepu, lemak Terutama Haiwan.

Daging yang diproses seperti sosej dan Salamis dan lain-lain adalah contoh produk daging untuk mengelakkan.

Makanan yang diproses secara industri, buatan dibuat atau banyak goreng.

Serat yang tidak mencukupi dalam diet dan penghidratan yang tidak mencukupi dengan disyorkan dua liter air sehari.

Isu-isu gaya hidup seperti tekanan di tempat kerja dan kehidupan seharian kita.

Kurang bersenam dan merokok Jejas walaupun Gejala Serangan Jantung.

Penambahbaikan gaya hidup yang besar adalah diperlukan untuk Mencegah penyakit jantung koronari dan Tanda-tanda kegagalan jantung. Diet yang sihat yang baik adalah permulaan yang terbaik untuk Meningkatkan kesihatan kardiovaskular anda.


Kurangkan pengambilan daging merah dan anda Elakkan makanan adalah untuk perindustrian itu diproses, buatan dibuat atau digoreng.

Gantikan lebih hidangan daging anda dengan ikan yang sihat, Terutama Mereka yang kaya dengan omega-3 seperti Tenggiri.

Makan lima buah-buahan atau sayur-sayuran sehari adalah cadangan. 1 bahagian bersamaan dalam saiz untuk epal atau lobak merah. Sebaik-baiknya dalam asal Sekiranya dimakan mentah atau sangat ringan dikukus supaya Bahawa Mereka Mengekalkan semua nutrien mereka.

Roti gandum, bijirin gandum, kacang, kacang dan kentang Juga disyorkan.

Mengurangkan Jumlah lemak yang anda makan '. Elakkan sama sekali lemak Itu telah-telah diubah secara kimia, memberikan apa yang dikenali sebagai trans-lemak. Ini jenis lemak yang terdapat dalam marjerin Selalunya, biskut, makanan ringan, makanan segera dan lain-lain makanan yang diproses. Gunakan hanya satu jumlah yang sangat sederhana dari sumber lemak seperti mentega, minyak kelapa dan minyak kelapa.

Juga mengurangkan penggunaan soya dan jagung minyak.

Lemak Itu Perlu dielakkan sepenuhnya trans-lemak adalah Yang Telah kimia diubah contohnya hidrogenasi minyak. Jenis-jenis lemak yang Sering terdapat dalam cookies, marjerin, makanan segera, makanan ringan dan makanan yang diproses lain.

Makanan yang berkolesterol tinggi seperti telur, benih atau hati boleh dimakan tetapi adalah paling selamat untuk mengekalkan tahap minimum. Terdapat penyelidikan yang bercanggah mengenai Sama ada kolesterol dalam makanan yang kita makan whos Mempengaruhi jumlah kolesterol dalam darah.

Semua bahan-bahan seperti tepung putih halus Sekiranya digantikan dengan hati alternatif mil penuh sihat.

Gula putih dan diproses atau tidak diproses dengan menggantikan alternatif tebu mentah.

Gunakan garam laut crystalised sebagai alternatif kepada diproses garam.

Kesimpulannya - hanya dengan hanya Pelarasan kepada gaya hidup jantung anda sihat dan diet, anda boleh waylay yang strong> penyebab penyakit jantung koronari.

No comments:

Post a Comment