Thursday 4 December 2014

Fakta Penyakit Jantung

11 Fakta Penyakit Jantung



Dengan mengambil masa untuk mengetahui fakta acerca penyakit jantung adalah salah satu langkah pertama untuk membantu dengan pencegahan. Berikut adalah beberapa fakta Berkaitan dengan penyakit jantung Anda Dengan Yang boleh membantu pertempuran anda supaya anda boleh menang dengan mudah. ARTIKEL BERKAITAN
Kesihatan, Kecergasan dan Tempat Kerja: A Brave New World
Pendapatan yang Sepenuh Masa Hidup dari Penulisan Kesihatan, Kecergasan dan Artikel Pemakanan dan Blog
Artikel kesihatan kecergasan: Halangan kepada perubahan Gaya Hidup
Kesihatan Isu-isu Kesihatan Badan


1. Penyakit jantung adalah punca utama kematian di kalangan lelaki dan wanita Kedua-dua di Amerika.

Penyakit Jantung 2. kadar kematian per 100,000 penduduk dalam tempoh lima bandar-bandar terbesar di Amerika Syarikat berdasarkan kaum dan etnik adalah 69.2 Hispanik, Asia dan Kepulauan Pasifik 73, 82.5 Indian Amerika, Blacks 189,8, 235.5 dan Putih.

3. Penyakit jantung adalah jenis prinsip penyakit jantung. Pada tahun 2005 lebih 445,000 meninggal dunia akibat penyakit jantung koronari, yang mana bersamaan 68.3% daripada semua penyakit jantung Kematian Tahun itu.

4. 47% daripada semua Kematian jantung Berlaku sebelum perkhidmatan kecemasan atau pengangkutan ke hospital.

5. Penyakit jantung adalah Unjuran kos lebih daripada $ 304.600.000.000, Yang termasuk perkhidmatan penjagaan kesihatan, ubat-ubatan, dan cuti kerja.

6. Pada tahun 2005, lebih 7.6 juta orang Yang mati akibat penyakit jantung di seluruh dunia.

7. Faktor-faktor risiko yang dicatatkan dalam 2003-2004 untuk orang dewasa dengan penyakit jantung Adakah Menyumbang kepada 32.1% daripada orang-orang 20 tahun atau lebih tua Dengan mengambil ubat untuk tekanan darah tinggi atau tekanan darah tinggi; 16.9% daripada orang-orang 20 tahun atau lebih tua Dengan kolesterol tinggi; 10% daripada orang yang 20 tahun atau lebih tua dengan doktor Didiagnosis diabetes; 32% daripada orang yang 20 tahun atau lebih tua Dengan obesiti; 18.4% daripada orang yang berumur 18 tahun atau salai Itu; dan 39.5% daripada mereka yang berusia 18 tahun atau lebih tua itu tidak mempunyai sebarang regimen senaman standard.


8. 37% pada tahun 2003 Dilaporkan Mempunyai dua atau lebih faktor risiko penyakit jantung dan strok, tekanan darah tinggi yang mana termasuk, kolesterol tinggi, merokok semasa, aktiviti fizikal, obesiti dan kencing manis.

9. Pada tahun 2005, 92% daripada orang orang mengalami sakit dada Diiktiraf gejala serangan jantung mungkin dengan hanya 27% Betul Mengetahui Mereka Adakah Ulasan mendapat serangan jantung dan Pihak Berkuasa dihubungi untuk bantuan kecemasan. Akses yang tepat untuk perkhidmatan kecemasan boleh bermakna perbezaan antara hidup dan mati. Mengetahui tanda-tanda dan gejala serangan jantung boleh dan akan menyelamatkan nyawa anda Apabila anda bertindak dengan sewajarnya.

10. Menurut kajian, orang dengan penyakit jantung boleh mengurangkan risiko mereka daripada serangan jantung Apabila Mereka mereka kolesterol dan tekanan darah dan juga untuk Mengelakkan Memerlukan pembedahan pintasan jantung dan angioplasti. Untuk mengurangkan risiko, mengambil langkah-langkah untuk menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

11. Mengikut kajian orang tanpa penyakit jantung, Mereka mengurangkan potensi risiko mereka daripada penyakit jantung dengan merendahkan kolesterol dan tekanan darah tinggi mereka.

Apabila seseorang Perubahan corak gaya hidup yang tidak sihat mereka, Mereka mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok.

No comments:

Post a Comment