Thursday 4 December 2014

Sakit Jantung Sejak Lahir

Penyakit jantung kongenital adalah bentuk penyakit jantung Bahawa seseorang dilahirkan dengan. Yang Mempengaruhi sebarang bentuk penyakit jantung boleh membawa maut, tetapi bagi orang yang dengan kecacatan kongenital membuat perubahan gaya hidup: seperti diet dan senaman tidak akan Mencegah atau membalikkan kesan daripada bentuk mereka penyakit esta. Mendapatkan Didiagnosis awal dalam hidup adalah pertahanan terbaik Terhadap jenis esta keadaan jantung.

ARTIKEL BERKAITAN
Tiba-tiba bayi sindrom kematian
Masalah Jantung dalam Kanak-kanak - Wockhardt Yayasan
Autisme John Langdon Down: A Penyakit Stealth [BAHAGIAN 1]
TINJAUAN KE ATAS Progeria: A PENYAKIT RARE KANAK-KANAK


Penyakit jantung kongenital merupakan kecacatan sebenar jantung atau saluran darah yang besar Itulah menyambung ke jantung. Jenis kecacatan adalah Sesuatu yang orang dilahirkan dengan. Lain-lain bentuk bentuk penyakit jantung dari masa ke masa, dan dalam kebanyakan kes adalah disebabkan oleh diet yang tidak sihat dan gaya hidup yang tidak aktif. Kebanyakan orang Didiagnosis dengan kecacatan jantung kongenital satu atau dua minggu selepas mereka dilahirkan. Memandangkan ia adalah salah satu kecacatan kelahiran PALING biasa semua doktor dilatih untuk Mengenali tanda-tanda dan gejala Itulah bayi yang baru dilahirkan akan membentangkan jika Mereka Ada jenis esta kecacatan.

Untuk jenis esta bayi dalam kandungan daripada kecacatan tidak mengancam nyawa Kerana Mereka masih menggunakan sistem kardiovaskular ibu melayang, lampiran-melalui mereka kepada plasenta, darah dan nutrien untuk mengepam-melalui sistem Sendiri peredaran darah. Hati mereka mengalahkan dan ada kalanya Itu kecacatan yang boleh dilihat Dengan Satu ultrasound tetapi majoriti kecacatan KEKAL yang tidak dikenal pasti sehingga selepas bayi dilahirkan dan jantung Ambil Alih Sendiri.

Terdapat pelbagai bentuk penyakit jantung kongenital jadi rawatan dalam bentuk asal boleh berbeza-beza. Bagi sesetengah orang pembedahan untuk membetulkan kecacatan itu adalah disyorkan, untuk ubat-ubatan preskripsi lain bersama-sama dengan diet dan senaman yang ketat program akan menyimpan apa-apa masalah di dalam semakan. Sesiapa Dengan jenis ini masalah jantung perlu mengikut nasihat dan program dibentangkan oleh pakar kardiologi mereka. Kehidupan mereka bergantung padanya.

Untuk Mereka Yang mengalami penyakit jantung kongenital ia adalah suatu keadaan Bahawa Mereka akan menghabiskan masa berjuang hidup mereka. Walaupun ia adalah penyakit yang menjadi berhati-hati dengan doktor Dengan dipercayai untuk mengesannya awal dalam kehidupan orang-orang yang menderita daripada itu boleh menjalani kehidupan yang panjang produktif. Sains dan teknologi perubatan sedang cuba memasuki ke dalam Sentiasa rawatan kecacatan kongenital dan esta Bersama Dengan WHO pesakit mengambil Tanggungjawab untuk hidup gaya hidup yang sihat berkesan boleh menguruskan keadaan mereka.

No comments:

Post a Comment