Thursday 4 December 2014

Simptom Biasa Penyakit Jantung

Penyakit jantung, está también Yang Biasanya dipanggil penyakit kardiovaskular, adalah istilah yang umumnya Itu termasuk pelbagai Kebimbangan jantung. Serangan jantung dan strok adalah Biasanya akibat penyakit jantung, tetapi masalah-masalah yang biasanya kita mula lebih awal.

ARTIKEL BERKAITAN
Tahu acerca Penyakit Jantung !!
Bagaimana Penyakit Jantung Menjejaskan Badan?
Fakta Mengenai Penyakit Jantung Anda Perlu Tahu
The Great American Heart Hoax: Implikasi Ekonomi dan Politik
Apabila penyakit jantung ditangkap awal, rawatan dan Perubahan gaya hidup Berlaku dalam perintah biasanya kita boleh menterbalikkan kesan-kesan. Dengan fikiran este, ia adalah sangat penting untuk menyedari gejala biasa untuk mencari. Jika anda perhatikan dalam jenis asal gejala, mendapatkan bantuan daripada doktor untuk Mencegah masalah lanjut dan penyakit jantung yang serius.

aritmia jantung

Aritmia jantung, degupan jantung yang tidak normal adalah Yang, yang sangat biasa Dengan Un beberapa bentuk penyakit jantung. Jika anda perasan Itulah hati berdegup terlalu cepat atau terlalu lambat, atau mempunyai irama yang tidak konsisten, esta Mungkin tanda yang aritmia jantung. Sesetengah orang mendapati ia sukar untuk notis aritmia jantung tanpa bantuan doktor, tetapi terdapat banyak kesan sampingan yang biasa untuk mencari. Jika jantung anda mempunyai irama yang tidak teratur, Semoga anda perasan dalam tanda-tanda lazim asal:

* Pening atau rasa Menjadi lightheaded

* Pengsan atau perasaan seperti anda acerca pengsan

* Sakit atau fluttering dalam dada

Masalah kardiovaskular

Penyakit kardiovaskular yang lebih lanjut adalah ditakrifkan sebagai penyakit dalam Kapal darah. Ini adalah disebabkan oleh penyumbatan saluran darah atau pembuluh darah rosak Itu secara semulajadi menghalang aliran darah ke seluruh badan. Jika aliran darah tersekat, otak dan kawasan penting badan yang lain yang sering ditinggalkan tanpa bekalan darah yang mencukupi. Apabila esta berlaku, pelbagai masalah Boleh mengakibatkan. Bercakap Dengan Doktor Anda awal jika anda perhatikan mana-mana gejala berikut Kerana Mereka Mungkin tanda penyakit kardiovaskular.


* Sakit di dada atau angina

* Rasa sesak nafas (kerana bekalan darah yang tidak mencukupi)

* Perasaan tidak selesa di kaki dan tangan, Sering diperhatikan oleh sakit, lemah, atau rasa kebas

Gejala Disebabkan Oleh Kecacatan Jantung

Beberapa gejala penyakit jantung Boleh Disebabkan oleh tidak dapat dielakkan bahawa kecacatan jantung anda 'dilahirkan dengan. Kebanyakan ini kecacatan boleh Memantau dan Membantu awal PERIBADI masalah masa depan pernafasan. Jika anda mendapati mana-mana Gejala-gejala ini dalam anda atau anak anda, ia akan menjadi satu idea yang baik untuk mendapatkan bantuan daripada doktor yang lain:

* Nada kulit luar tabii (biasanya kelabu atau biru)

* Bengkak yang tidak dapat diterangkan

* Kesukaran Melibatkan diri dalam aktiviti fizikal kerana sesak nafas

Jangkitan jantung

Jangkitan dalam hati boleh menyebabkan jantung yang serius Selalunya penyakit, supaya diagnosis awal adalah sangat penting. Terdapat beberapa jenis jangkitan jantung, tetapi ramai di antara tanda-tanda yang serupa atau yang sama. Jika anda perhatikan dalam tanda-tanda lazim asal, ia Boleh menjadi tanda jangkitan jantung yang boleh membawa kepada penyakit jantung:

* Demam yang tidak dapat diterangkan atau berterusan

* Bengkak yang luar biasa

* Ruam kulit atau berdarah

* Keletihan

Batuk berterusan *

Apabila Lawat Doktor Anda

Penyakit jantung boleh membawa kepada akibat yang serius dan hidup mengubah jadi ia adalah penting untuk mendiagnosis dan merawat awal. Dengan rawatan awal, kesan penyakit jantung boleh diterbalikkan Sering. Sentiasa beritahu doktor anda dengan mana-mana Perubahan perasan dalam kesihatan anda. Jika anda mendapati mana-mana gejala yang dinyatakan, mendapatkan rawatan perubatan secepat mungkin.

No comments:

Post a Comment