Thursday 4 December 2014

Sakit Jantung Koronari

Penyakit jantung koronari (CHD) juga dikenali kerana Mempunyai nama alternatif: seperti penyakit koronari arteri (CAD) dan penyakit jantung Arteriosclerotic. Ia adalah suatu keadaan balasan plak mula membina di dalam arteri koronari membekalkan otot jantung Which dengan darah dan oksigen. Proses membina plak dipanggil aterosklerosis. Plak ini terdiri daripada kalsium, lemak, kolesterol dan lain-lain Bahan Yang biasanya kita terdapat di dalam darah. Plak menyempitkan arteri ke bawah dan anda mengurangkan aliran darah di dalam otot jantung. Setelah menjadi arteri yang sempit, pembekuan darah boleh berlaku dan esta boleh menyekat aliran darah. Oleh kerana aliran darah dan oksigen disekat dan Boleh mengakibatkan serangan jantung, angina Juga dikenali sebagai. Dalam jangka masa panjang, penyakit jantung koronari boleh menyebabkan kegagalan jantung dan aritmia. Ia tambiƩn esta yang paling biasa bagi semua penyakit hati dan ia punca nombor satu kematian bagi lelaki dan wanita Kedua-dua di Amerika Syarikat. Terdapat acerca 12 juta rakyat Amerika mengalami keadaan esta.

ARTIKEL BERKAITAN
Jantung Diseases- Punca, Gejala, jenis, Pencegahan dan Rawatan Penyakit Jantung
Statin Dadah Alternatif - Turunkan Risiko Serangan Jantung Anda Dengan ini Tips Terbukti 2
Iskemia - A Bentuk Koronari Jantung
Faktor-faktor risiko untuk Penyakit Jantung boleh Terkawal


Apakah Perkara Yang Boleh Meningkatkan risiko seseorang mendapat penyakit jantung koronari (CHD)? Umur adalah faktor risiko biasa untuk CHD untuk lelaki dan wanita Kedua-dua. Lelaki Meningkatkan risiko mengalami keadaan esta Apabila Mereka mencapai umur empat puluh manakala di kalangan wanita, kerana mereka mendapat lebih tua dan pergi melalui peringkat menopaus Meningkatkan risiko penyakit jantung. Pendek kata, untuk Kedua-dua lelaki dan wanita, risiko penyakit jantung Mempunyai esta Peningkatan Seperti Mereka mendapat lebih tua. Statistik menunjukkan Bahawa Orang Yang Mati kerana penyakit jantung berusia enam puluh lima tahun dan lebih tua. Mempunyai penyakit buah pinggang kronik juga boleh dikaitkan dengan penyakit jantung koronari. Tekanan boleh menjadi faktor dalam peningkatan Juga meningkatkan risiko penyakit jantung. Tekanan boleh disebabkan oleh masalah kakitangan-Nya dalam kehidupan, tingkah laku kesihatan dan status sosioekonomi. Tekanan boleh menyebabkan seseorang untuk makan terlalu banyak dan asap yang manakah adalah beberapa penyebab utama keadaan jantung. Pengambilan alkohol boleh menjadi faktor risiko Juga Kerana Ia Meningkatkan tekanan darah yang boleh mengakibatkan kegagalan jantung atau strok.

Apakah seseorang yang mempunyai penyakit jantung koronari akan mengalami? Terdapat satu senarai panjang gejala Itu seseorang Dengan Penyakit ini boleh mengalami. Angina atau angina pektoris boleh dirasai. Ini adalah simptom balasan yang sakit dada, rasa tidak selesa dan ketat boleh Berlaku disebabkan oleh bekalan yang semakin berkurangan bagi oksigen dan darah ke otot jantung Diangkut. Sesak nafas boleh dialami Juga kerana beberapa organ-organ badan tidak menerima oksigen yang diingini. Serangan jantung adalah gejala Itu Perlu Mengelakkan orang PALING. Beberapa gejala kemungkinan serangan jantung termasuk sakit dada, batuk, pening, nafas yg sulit, loya, muntah, berpeluh dan kegelisahan. Orang itu juga boleh berasa diganasi dan besar. Cara terbaik untuk mendiagnosis dan mengukur skop penyakit jantung koronari adalah koronari angiografi-melalui. Jadi, jika orang yang mula mengalami gejala Itu jelas menyatakan Bahawa saya mempunyai penyakit jantung koronari, adalah disyorkan untuk melihat Segera doktor untuk mengesahkan.

No comments:

Post a Comment